fitnessbeccisen135100

Direktlänk till inlägg 18 maj 2016

Vad fick mig att gå in i väggen & varför kollapsade jag på gymmet?

Av Rebecca Jonsson - 18 maj 2016 16:20

Jag följde inte planen. Jag gjorde INTE som Erik sa åt mig att göra. Han har sagt åt mig flera gånger att bromsa lite men jag fattade inte att han menade allvar förrän han skakade om mig på gymmet & sa att jag kommer gå upp på scenen blöt om jag fortsatte som jag gjorde, han sa åt mig och ta en vilodag, vilket jag gjorde. Men JAG lyssnade på honom försent... Jag körde mitt eget race, jag gjorde det jag trodde på och det kan jag stå för nu & om 10 år. Om någon undrar något om varför jag kollapsade så fråga mig! Jag svarar mer än gärna på era frågor & jag vill gärna få en chans att förklara mig innan ni dömer mig som person. Det jag gjorde var kanske mindre bra val (fast jag nu är starkare än någonsin & kan rekommendera sånt som man inte ska göra för att man inte ska behöva göra mina misstag.


Jag åt den maten som stod på kostschemat fast i större mängder & tränade ännu hårdare än vad han hade sagt åt mig att göra. Gör inte det, det blir INTE bättre resultat. Jag var i tävlingsform 6 veckor innan tävling, vilket inte är bra eftersom att jag inte skulle upp på scen förrän om 6 veckor. En PT lägger upp en plan som är anpassad efter dig & dina förutsättningar. Du som klient sätter upp ett mål & det är en PT:s jobb att göra upp en plan för dig så du når dina mål i rätt tid & på rätt sätt. Om du inte lyssnar på din PT så kommer du inte få bästa möjliga resultat.


Jag är ett skräckexempel på hur man inte ska göra. Jag lyssnade inte på min personliga tränare, så jag blev klar för tidigt, kollapsade & gick in i väggen. Det gäller att hitta en balans, blir utgifterna större än inkomsterna och man går på en diet med som mål att tappa fettmassa & det inte längre finns fett att ta av, då ställer kroppen in sig i svältläge och alla sinnena blir mycket skarpare, man kan till slut inte sova för att man inställd på jakt efter mat och energi. Det är därför jag klarade av att springa 1,5 mil innan frukost på en bra tid, med väldigt lite fett på kroppen.


Mitt tips till er är att hitta en PT du litar på & följ planen. Håll en bra kontakt, var öppen, ärlig & visa engagemang! Då kommer ni få otroligt mycket tillbaka, både i resultat & även en sund & hälsosam livsstil som håller i längden. #LyssnaPåCoachen #GörSomCoachSäger #GeAldrigUpp #ViljaAvStål #HaKul 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Jonsson - 22 maj 2016 21:06

Idag frågade en Licensierad Personlig Tränare mig om mitt välmående... Jag svarade sådär, eftersom jag idag inte lyfte mina maxvikter. Igår skulle jag köra cardio, jag hade bestämt mig för att stå på crosstrainern i 97*2 minuter. Stå på crosstrainern...

Av Rebecca Jonsson - 21 maj 2016 02:32

Tack vare min mamma & pappa existerar jag. Tack vare mina syskons glädje & energi är jag lycklig & gladare än någonsin just nu. Tack vare min släkt har jag blivit klokare. Tack vare mina vänner har jag det bästa stödet som jag kan få. Jag älskar er! ...

Av Rebecca Jonsson - 20 maj 2016 20:50

Jag kan inte påverka något som har passerat.. Jag kan inte påverka det som har hänt.. Jag kan inte påverka vad jag har gjort.. Men jag kan påverka vad jag gör här & nu! Jag kan nu ta 10 djupa andetag & bara njuta av stunden här & nu. Det är nu jag ka...

Av Rebecca Jonsson - 18 maj 2016 09:26

Avdelningen kallas PIVA, en speciell Psykiatrisk intensivvårdsavdelning för patienter som har ett väldigt stort behov av vård. Nästan alla intagna på Piva är tvångsomhändertagna, förutom jag. Jag var där frivilligt. Dem andra som var där vårdades enl...

Av Rebecca Jonsson - 17 maj 2016 22:30

Jag ligger i ambulansen, gråter, skrattar, snorar, samtidigt som jag berättar min livshistoria för den underbara ambulanspersonalen som orkar lyssna på lilla mig som har så mycket att berätta, så mycket att jag börjar i helt fel ordning... allt bara ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards